Sankabos keitimas

    Sankaba yra vienas svarbiausiu automobilio dalių , jos paskirtis yra perduodi sukimo jėgą į automobilio ratus. Sankaba yra tarpinis elementas tarp variklio ir greičių dėžės. Nors sankaba susideda iš keliu daliu ir yra paprastas automobilio agregatas, ji turi daug ir įvairių gedimu.

Sankaba skirta trumpam laikui atjungti transmisiją nuo veikiančio variklio, ir po to sklandžiai juos sujungti. Transmisija atjungiama sustabdant automobilį arba perjungiant pavaras. Veikiantis variklis sklandžiai sujungiamas su transmisija, kad automobilis pradėtų važiuoti iš lėto, be trūkčiojimų. Sankaba sudaryta iš trijų pagrindinių dalių: varančiosios, varomosios ir valdymo pavaros. Varančioji sankabos dalis nuolat sujungta su variklio alkūninio veleno smagračiu  ir sukasi,  kai veikia variklis. Varomoji sankabos  dalis sujungta su pavarų dėže ir toliau  per varančiąją ašį  su  automobilio ratais.  Sujungus tarpusavyje   abi   šias   dalis,   variklis   suka   varančiuosius  ratus   ir automobilis rieda. Sukamasis  judesys   nuo  varančiosios   sankabos   dalies  varomajai   gali  būti perduodamas dėl trinties jėgų tarp tarpusavyje suspaustų paviršių, hid­rauliniu būdu ir elektromagnetiniu principu. Automobiliuose plačiausiai yra paplitusios pirmojo tipo sankabos, vadinamos frikcinėmis. Sankabos pavara (valdymo mechanizmas) išjungia ir įjungia sankabą. Varančioji sankabos dalis sudaryta iš smagračio, sankabos gaubto ir prie jo pritvirtinto prispaudimo disko. Prispaudimo diskas sukasi kartu su sankabos gaubtu ir gali judėti ašine kryptimi (priartėti ir nutolti nuo jo). Tarp sankabos gaubto ir prispaudimo disko įdėta diafragminė spyruoklė nuolat stumia prispaudimo diską smagračio link. Varomasis sankabos diskas  (varomoji dalis) su antdėklais yra įstatytas tarp smagračio ir prispaudimo disko. Varomasis diskas yra sumontuotas ant pavarų dėžės varančiojo (pirminio) velenėlio  ir sukasi kartu su juo. Kai pavara išjungta, automobilis stovi vieloje. Įjungus pavarą, judesys nuo variklio per sankabą perduodamas pavarų dėžei ir toliau – varančiajai ašiai. Norint išjungti sankabą, reikia nuspausti diafragminė spyruoklę. Tuomet ji atitraukia prispaudimo diską  ir išlaisvina varomąjį diską – sukamasis judesys nuo variklio pavarų dėžei nebeperduodamas ir automobilis važiuoja iš inercijos arba sustoja. 

Sankabos keitimo kaina

Sankabos dalių bei sankabos keitimo kaina labai skiriasi skirtingiems automobilių modeliams, todėl jei norite sužinoti kiek ši paslauga kainuoja Jūsų automobiliui, būtinai paskambinkite mūsų autoserviso meistrams ir jie mielai jums pasakys tikslias kainas.

Sankabos keitimas, Smagračio keitimas. Pagrindiniai kokybiškų sankabų gamintojai yra LUK, VALEO, SACHS. Šių gamintojų sankabos montuojamos ir į naujus iš gamyklų išriedančius automobilius. Kartais klientai klausia, ar galima pakeisti tik vieną sankabos elementą pvz. sankabos diską ar diskatorių ar sankabos išminamąjį guolį? Atsakymas yra toks, jog jei vienas elementas sudilo, tai ir kiti sankabos elementai yra panašiai sudilę, todėl netrukus taip pat gali sugesti ir teks antrą kart mokėti už pavarų dėžės nuėmimą.

Dažausi sankabos gedimai

  • Sudilęs sankabos diskas – „buksuoja“ sankaba;
  • Trūkęs diskatorius;
  • Nesandarus arba „ūžiantis“ išminamas sankabos guolis;
  • Sukeliantis vibracijas arba visiškai pasidalijęs į dvi dalis dvimąsis smagratis;
  • Nesandarus pagrindinis sankabos cilindras;
  • Sankabos pedalo mechanizmo mechaniniai gedimai;
  • Trūkęs sankabos trosas

Sankabos gedimai

    Jei nuspaudus sankabos pedalą pasigirsta garsas, dėl to veikiausiai kaltas išspaudžiamas guolis. Tiesa, prieš jį keičiant reikėtų įsitikinti, kad sankabos padėties įjungimo šakutė yra tinkamos padėties, kitaip ir naujas guolis ilgai nelaikys. Būna, kad išjungiama sankaba triukšmauja dėl didelio susidėvėjimo arba dėl lūžusių stipinų varomojo disko stebulėje. Stipinų susidėvėjimą ir lūžimą galima pastebėti tuose diskuose, kuriuose dažnai buvo keičiamos susidėvėjusios tarpinės. Sankaba gali triukšmauti ir dėl nelanksčios arba pasislinkusios iš vietos sankabos šakutės grąžinimo spyruoklės, sulūžusių arba susidėvėjusių sukimo virpesių slopintuvo detalių.  Kai sankaba visiškai neišsijungia, iškyla problemų perjungiant pavaras. Be to, šį veiksmą lydi džeržgiantis garsas. Yra ne viena tokios problemos priežastis. Galėjo būti laisvi varomojo disko laikikliai arba dėl netikusio remonto sulūžo jo tarpinės. Negalima atmesti ir suspaudžiančio arba varomojo disko susidėvėjimo, kurį lemia nešvarios praslystančios tarpinės. Be to, jei automobilio ilgai neeksploatuojate, varomasis diskas galėjo surūdyti. Sankaba tiesiog nespėja paskui didėjančias variklio apsukas. Automobilis lėtai įsibėgėja, o įkalnę įveikia taip, tarsi būtų netekęs kokios nors dalies. Jei procesą papildo specifinis degančių tarpinių kvapas, tai galima drąsiai teigti, kad varomasis sankabos diskas susidėvėjo ir jį būtina keisti. Iš rečiau pasitaikančių buksavimo priežasčių galima paminėti per daug tepalų smagratyje, varomajame ir suspaudžiančiajame diskuose, netaisyklingai sureguliuotą arba užsikertančią mechaninę pavarą, varomojo disko susidėvėjimą, dėl to jis prie smagračio liečiasi tik kraštais. Taip pat šie defektai gali pasireikšti tuo, kad automobilis pajudės ne tolygiai, o šoks iš vietos.

SANKABOS IŠMINAMASIS GUOLIS

Paprastai dylant sankabos diskui sugenda ir išsausėja sankabos išminamasis guolis. Kai sugenda guolis, numynus automobilio sankabą pasigirsta metalo deržgesys ir skardus garsas kuris laikui bėgant garsėja dėl išsausėjusio guolio. Susidėvėjus sankabos diskui, variklis pradeda nebeperduoti sukimo galios į automobilio ratus. Sankaba pilnai nebesukabina variklio ir greičių dėžės dėl to kad sukibimui skirta dalis būna pilnai nudilusi. Ši dalis veikia artimai stabdžių kaladėlių principui ir sukibo metu tiesiog dyla. Tokį gedimą paprastai nebūna sunku diagnozuoti, prasideda tos problemos kai automobiliu kylate į kalną, spaudžiate akseleratoriaus pedalą ir matote kaip kyla variklio apsukos bet automobilis greičiau nevažiuoja ir greitis nekylą. Paprastai tokiu atveju dėl didelio greičio ir dilimo yra užuodžiamas specifinis svilėsių kvapas kurį skleidžia kaisdamas sankabos diskas. 

PAVARŲ DĖŽE IR SANKABOS DISKAS

Sankabos sistema turi tiesiogini ryšį su pavarų dėže, kuri leidžia automobilis pradėti ir baigti judėjimą prijungus kita vertus, nupjaunant perdavimas iš variklio sistemos. Ji yra suprantama, kad automobilis reikia reguliariai žymės sankabą, nes jis priklauso nuo to, ar mašina normaliai gali važiuoti. Šiuo metu tai labai dažnai pasitaikantis sankabos gedimas, kuomet pasigirsta bildesiai iš pavarų dėžės. Dažnas vairuotojas išgirdęs bildesius sklindančius iš variklio skyriaus neretai išsigąsta. Pirmiausiai, dėl neaiškaus bildėjimo iš variklio skyriaus ir remonto kainos. Kaip teisingai nustatyti ar jūsų automobilyje yra smagračio gedimas ir kas gali nutikti jei šio gedimo jūs nešalinsite: Jei automobilis su mechanine dėže tuomet jūs galite atsiradus bildėjimui šiek tiek paspausti sankabos pedalą pvz. apie 30 proc jo eigos, jei bildėjimo garsas keičiasi, tuomet ir yra pirminis įtarimas, kad bėda gali būti dėl plaukiojančio smagračio susidėvėjimo, arba išminamo guoliuko sudilimo. Jei šis gedimas būtų paliktas automobilyje ir nepašalintas tuomet gali įvykti pavarų dėžės sugadinimas, bus sugadinta ta dėžės vieta kur ji susijungia su varikliu ir pradės tekėti alyva taip pat, gali būti sudėtinga perjungti pavaras, nes tiesiog neis išminti tinkamai sankabos, neišimtais ir didelė variklio vibracija be aiškios priežasties. Jei automobilis su automatine pavarų dėže tuomet smagračio gedimas pasireiškia įvairiais garsais sklindančiais iš po variklio gaubto ir didelėmis vibracijomis, bei barškėjimais užvedimo ir gesinimo momentais. Šį gedimą būtina šalinti kaip galima greičiau nes sekantis etapas yra sugadinta automobilio automatinė arba mechaninė greičių dėžė. Pažeidžiamas dėžės pirminio veleno guolis sugadinamas velenas. Kartais tai gali baigtis jau kitos dėžės paieškomis, nes senosios pataisyti gali jau nebūti jokios galimybės.  Jei jūs nuspaudžiate sankabos pedalą, viskas veikia sklandžiai tik atsiranda papildomas garsas. Vadinasi išminamas guolis yra sudilęs. Kartais nutinka taip, kad sankaba pradeda „vesti“ ar buksuoti dėl tepalo kuris pakliūna ant sankabos disko. Tepalas gali pakliūti ant sankabos disko dėl pasenusio ar kitaip pažeisto greičių dėžės riebokšlio arba iš variklio pusės tekantis tepalas pro alkūninio veleno riebokšlį. Abiem atvejais reikia nuiminėti greičių dėžę ir tikrinti tą, kitaip prie šių riebokšlių neprieisite. Nėra nustatyto kilometražo ar laiko kas kiek kilometrų reikia keisti sankabą nes paprastai tai įtakoja važiavimo stilius, mieste važinėjama ar ilgesniais atstumais kur rečiau naudojama sankaba.

SMAGRAČIO GEDIMAI

Smagračio gedimai paprastai visų pirma pasireiškia tam tikro garso sklidimu, garsas pradeda girdėtis tiek varikliui dirbant laisvais sūkiais, tiek važiuojant, ypatingai keičiant vieną pavarą į kitą kai būtent tuomet ir tenka plaukiojančiam smagračiui sugerti ir slopinti bėgių keitimo vibracijas. Ilgainiui barškantys smagračiai paprastai iššaukia ir daugiau problemų, todėl kaip ir kiekvienas gedimas jie šalinami kur kas lengviau ir pigiau kai tai daroma pačioje pirminėje gedimo stadijoje. Dažnai automobiliai kuriems sugenda ar subyra plaukiojantys smagračiai pradeda skleisti baisiai nemalonius garsus, tarsi kažkas būtų laisva ir baladotųsi ypatingai kai atleidinėjate sankabą, būtent tuomet kai plaukiojantis smagratis ir turėtų slopinti tą vibraciją ir sukabinimo momentą. Taip nutinka dėl susidėvėjusio perdavimo mechanizmo, subyrėjusių spyruoklių, išsimalusio guolio ir t.t. Sugedus plaukiojančiam smagračiui, net jei ir nėra garsų esant užvestam automobiliui darosi vis sunkiau įmesti pavarą, esant maksimaliai variklio galiai, jei tai dyzelinis variklis apie 2000-3000 apsukų skleidžiamas garsas. Yra keletas triukų ir niuansų  smagračiui prailginti tarnavimo laiką. Keletą patarimų, kurie padės atitolinti šį gedimą ir prailginti plaukiojančio smagračio tarnavimo laiką. Visų pirma reikėtų vengti ilgai laikyti sankabą nuspausta, kad ir kaip pavyzdys riedant nuo kalno ar stovint prie šviesoforo, tokiu atveju išvengsite perkaitinto diskatoriaus. Taip pat labai svarbu nesukelti didelių krūvių sukabinimo ir perdavimo slopinimo mechanizmui spaudžiant akseleratorių iki galo ir žaibiškai mėtant pavaras, ypatingai nuo žemų sūkių. Atsargiai vairuoti kai pasikrovęs ar tempiant kitą automobilį, ypatingai venkite didelių apkrovų ir žaibiškų akseleracijų, stenkitės švelniai ir lėtai atleidinėti sankabos pedalą. Dažnai būna kad sugedęs plaukiojantis smagratis dėl viduje sugedusio ir subyrėjusio perdavimo mechanizmo praranda balansą ir važiuojant sukelią didelę vibraciją kuri jaučiama per pavarų svirtį. Kadangi poreikis didelis ir daugeliui senesnių automobilių reikia pasikeisti plaukiojančius smagračius, yra sukurti pakaitiniai komplektai kurie leidžia išėmus plaukiojantį smagratį, diskatorių ir sankabos diską su išmynimo guoliu keisti į vientisą smagratį kartu su sankaba ir diskatoriumi. Vientiso smagračio ir plaukiojančio smagračio diskatorius, sankabos diskas ir išminamasis guolis yra skirtingi todėl panaudoti esamų nepavyks. Tokio modifikavimo rezultatas – sutaupyti pingai ir prarastas važiavimo komfortas, padidėjusios variklio ir transmisijos momentinės apkrovos. Tačiau jei nekeliami ypatingi reikalavimai komfortui, pakaitinė sankaba tarnaus ilgai, o jos remontas ateityje per daug netuštins piniginės.

PLAUKIOJANČIU SMAGRAČIU TARNAVIMO LAIKO PRAILGINIMAS

Yra keletas triukų ir niuansų kuriuos žinodami vairuotojai kurių automobiliai turi plaukiojančius smagračius gali prailginti jų tarnavimo laiką. Pamėginsime trumpai duoti keletą patarimų kurie padės atitolinti šį gedimą ir prailginti plaukiojančio smagračio tarnavimo laiką. Visų pirma reikėtų vengti ilgai laikyti sankabą nuspausta, kad ir kaip pavyzdys riedant nuo kalno ar stovint prie šviesoforo, tokiu atveju išvengsite perkaitinto diskatoriaus. Taip pat labai svarbu nesukelti didelių krūvių sukabinimo ir perdavimo slopinimo mechanizmui spaudžiant akseleratorių iki galo ir žaibiškai mėtant pavaras, ypatingai nuo žemų sūkių. Atsargiai vairuoti kai esate pasikrovęs ar galbūt tempiate kitą automobilį, ypatingai venkite didelių apkrovų ir žaibiškų akceleracijų, stenkitės švelniai ir lėtai atleidinėti sankabos pedalą. Reikia vengti variklio modifikacijų, jei važinėjate dyzeliniu varikliu, liaudyje yra paplitusi nuomonė daryti „chip tiuning“ ir modifikuoti variklio darbą suteikiant jam daugiau galios ypatingai žemuose sūkiuose, taip daryti rizikuojate stipriai sumažinti plaukiojančio diskatoriaus tarnavimo amžių, vien tik todėl kad automobiliai kuriuose standartiškai buvo modifikuojami plaukiojantys smagračiai kaip tik žemutiniuose sūkių diapazonuose yra sumažinta jų galia ir perdavimas šiek tiek ribojamas, pakeitus ir panaikinus šiuos ribojimus plaukiojančio smagračio slopinimo mechanizmą sudėvėsite kur kas greičiau. Gali būti atvejų jei per neapsižiūrėjimą laiku nesutaisėte sankabos ir deginote ją (ji dega kai labai didinate automobilio greitį, bet dėl sankabos prasto sukibimo ji slydo ir užkaito). Po tokio sankabos užkaitinimo pasitaiko, kad sugadinamas ir smagratis. Nuo temperatūros sutrūkineja ir netolygiai išsidėvi.