Stabdžių remontas

       Stabdžių remontas mūsų autoservisuose – kokybiškas. Mes žinome, jog stabdžių sistema vienas svarbiausių automobilio saugumo elementų.Automobilių stabdžių sistema leidžia saugiai sustabdyti važiuojantį automobilį, sumažinti jo greitį arba išlaikyti stovintį automobilį stabilioje padėtyje įvairiomis sąlygomis. Nuo stabdymo kokybės ir efektyvumo priklauso automobilio dinaminės ir eksploatacinės savybės. Mūsų darbų kokybė aukšta, o įkainiai - vieni žemiausių.

Priežastys kodėl netolygiai dėvisi, deformuojasi stabdžių diskai

  • Su įkaitusiais stabdžių diskais po intensyvaus stabdymo pervažiavus per balą ir staigiai juos atvėsinus;
  • Netolygiai nuvalius tvirtinimo plokštumą su didesne nei leidžiama paklaida pritvirtinti nauji stabdžių diskai (todėl rekomenduojame dedant naujus diskus minimaliai juos nutekinti);
  • Nauji diskai jau gamykliškai ar transportuojant deformuoti daugiau nei leidžia gamintojas, pvz. išmetus juos iš pusės metro aukščio ant kieto paviršiaus jie jau būna per daug deformuoti (todėl rekomenduojame dedant naujus diskus minimaliai juos nutekinti);
  • Stabdžių diskas geras, bet „mušimą“ duoda deformavusi stebulė (plika akimi to nepastebėsit, o mūsų turimos staklės leidžia tai nustatyti. Gali būti, kad  kitur nuėmus ir nutekinus stabdžių diskus, po keletos tūstančių kilometrų mašina stabdant vėl drebės, nes nebuvo  pašalintos problemos priežastys);
  • Netolygiai dėvisi stabdžių kaladėlės arba netolygiai prisispaudžia, nes stringa stabdžių cilindriukas ir t.t.

Stabdžių sistemos gedimų simptomai

  • Stabdymo metu sumažėjęs stabdžių efektyvumas, cypia stabdžiai – reikia patikrinti stabdžių trinkeles;
  • Stabdymo metu atsiranda vairo vibracija - perkaitę ir susikreivinę priekiniai stabdžių diskai, stringa apkaba ar jo kreipiamoji įvorė - būtinas stabdžių remontas;
  • Stabdymo metu juntamas mušimas per stabdžių paminą - susikreivinę, aprūdiję galiniai stabdžių diskai (būgnai), netolygus būgninių stabdžių trinkelių sąlytis su vidine stabdžių būgno plokštuma;
  • Atsipalaidavusi stabdžių sistemos konstrukcinė dalis;
  • Stabdymo metu ”prasmenga stabdžių” pamina - sugedęs pagrindinis stabdžių cilindras, stabdžių skysčio nutekėjimas iš hidraulinės sistemos - būtinas stabdžių remontas;
  • Automobiliui važiuojant kaista ratas, blokuojasi stabdžiai - stabdžių apkabos ar jo kreipiamosios įvorės strigimas, gali būti nuplyšęs frikcinis antdėklas.
  • Labai sunkiai spaudžiasi stabdžių pamina - gali būti sugedęs vakuuminis stabdžių stiprintuvas, nesandari vakuuminė sistema, užstrigę stabdžių cilindriukai;
  • Stabdymo metu automobilį "užneša" į šoną - neefektyviai stabdo priekinis ar galinis stabdžių sistemos kontūrai, stringa apkaba ar jo kreipiamoji įvorė, užstrigęs stabdžių cilindriukas, nedirba hidraulinis slėgio reguliatorius.
Turite klausimų? Reikalinga konsultacija?
Susisiekite su mumis ir mūsų specialistai mielai atsakys į visus iškilusius klausimus.

Registruotis internetu info@carshelp.lt +370 630 50506

Dėkojame, kad domitės mūsų paslaugomis !

Diskiniai stabdžiai

Diskiniai stabdžiai efektyviau stabdo transporto priemones nei būgniniai stabdžiai. K0ai stabdant reikia pasiekti didesnį lėtėjimo pagreitį, diskiniai stabdžiai įrengiami ir gale. Šie mechanizmai turi vieną ar daugiau cilindriukų, kurie stumia trinkeles, esančias iš abiejų pusių besisukančio disko. Kartu jos spaudžiamos generuoja didesnę suspaudimo ir trinties jėgą, kurios kinetinę automobilio energiją transformuoja į šiluminę. Toks yra diskinių stabdžių veikimo principas. Standartinis stabdžių diskas turi vieną ar du cilindriukus ir vieno arba dviejų dalių laikiklius. Kur reikalinga didesnė jėga, įrengiami trys ir daugiau hidraulinių cilindrų.. Pagrindinis stabdžių diskų trūkumas yra tai, kad jie reikalauja gaminant kruopštaus darbo ir tikslumo. Net  0,07 mm nuokrypa gali sukelti stabdymo diskomfortą. Todėl, jeigu diskas susikreivina ar išsibalansuoja, atsiranda vibracija- esant dideliam disko sukimosi dažniui staiga stabdant ypač juntamas mušimas per vairą.

Būgniniai stabdžiai

Būgniniai stabdžiai su vieno spaudžiamojo krašto sistema - vienas iš labiausiai paplitusių stabdžių sistemų. Veikimo principas paprastas: dvipusės apskritimo trinkelės įtaisytos būgno viduje, kuris yra sujungtas su ratu.  Paspaudus  stabdžių paminą, trinkelės išplečiamos į šalis  pradeda spausti būgną. Tai sukuria trintį, temperatūrą (šilumą), kurie transformuoja automobilio kinematinę energiją ir lėtina judėjimą. Hidraulinis cilindriukas (2 paveikslėlyje pilkos spalvos (actuator)) stumia trinkeles prie būgno sienelių, kur trinties jėga veikia priešinga kryptimi rato sukimosi krypčiai, ir stabdo judėjimą. Kai cilindriuko stūmikliai atsitraukia, trinkeles į pradinę padėtį grąžina įsitempusi spyruoklė.

Vieno spaudžiamo krašto sistema priskiriama stabdžių trinkelių daliai, kuri kontaktuoja su besisukančiu būgnu. Viename gale trinkelės yra ant ašių. Paprasta geometrija reiškia, kad laisvi stabdžiai negali kontaktuoti su būgnu. Cilindriukas yra vienintelė priemonė, kuri leidžia atsirasti kontaktui tarp frikcinių kaladėlių ir būgno paviršių.

                      Vietoje apatinės būgninių stabdžių trinkelių atramos įrengiamas antras hidraulinis cilindras su dviem stūmikliais ir grįžtamąja spyruokle. Dabar, aktyvavus stabdžių sistema, būgno trinkeles stums į šalis prie būgno – nebebus laisvai judančių kaladėlių galų. Veikimo principas apibūdina stabdžių pavadinimą – dviejų spaudžiamų kraštų būgniniai stabdžiai.

Tvarkant stabdžius pravartu protingai pasirinkti detales

Kas mėgstą ekstremalų važinėjimą ir greitą stabdymą, tiems žinoma reikia rinktis labiau kokybiškas ir galingesniems varikliams bei didesnėms stabdymo temperatūroms ir apkrovimas skirtas stabdžių detales, tiek stabdžių diskus tiek kaladėlės, o kai kada ir stabdžių skystį.

                      Tiems kas mašina naudoja pagal paskirtį ir ramiai važinėja, žinoma nėra prasmės dėti pačias brangiausias dalis, tik čia vėl patarimas būtų nepataupyti ir nesirinkti pačių pigiausių dalykų, juk žinome kas pigu tas ne visuomet yra kokybiška, o su stabdžiais niekada nesinori rizikuoti ir taupyti.

Tvarkant stabdžių sistemą, kaip ir darant kiekvieną automobilio remontą – dažnai iškylą tam tikrų problemų, pasirodo tai stabdžių suportai nejuda normaliai ir juos reikia restauruoti, tai stabdžių disko minimalus storis yra jau pasiektas ir juos reikia keisti nes nutekinus jie bus per ploni, tai reikia keisti stabdžių šlangeles ar vamzdukus – todėl niekada tvarkant stabdžius nepatartina susiplanuoti viską iki centų, dažnai yra protinga keisti visus komponentus ir darbus padaryti pilnai, nei kaip pavyzdys pakeisti stabdžių kaladėles paliekant senus aprūdijusius stabdžių diskus kurie vis tiek nestabdys efektyviai net ir su naujomis kaladėlėmis.

Kaip išlaikyti stabdžius tvarkingus ?

Visų pirma – kas ketvirtį ar pusmetį, pasižiūrėti kaip atrodo stabdžių diskai, ar jie dyla tolygiai, ar nestringa rankinis stabdis ir nesijaučia svilėsių kvapo iš ratų. Bent kas pusmetį jei viskas tvarkoje pasižiūrėti ir patikrinti stabdžių skysčio lygį – reikalui esant jo papildyti.

                      Jei keisite stabdžių kaladėles, keiskite jas servise kuris ne tik kad nuims senas ir uždės naujas, bet peržiūrės kaip atrodo stabdžių suportai, kreipiančiosios, suteps prieš sustumiant stumokliuką tepalu, panaudos tam specialius įrankius o ne plaktuku. Kas kartą taip prižiūrint stabdžius – rimtesnių problemų kilti ir neturėtų.

                      Taip pat pasidomėkite koks yra stabdžių skysčio keitimo intervalas, o jei jo niekada nekeitėte – padarykite tai sekantį kartą keičiant stabdžių kaladėles. Nustebtumėte kaip daugeliui automobilių pagerėja stabdymas vien nuorinus tvarkingai stabdžių sistemą ir pakeitus stabdžių skystį.