Hibridinis automobilis

Hibridinis  automobilis – automobilis, naudojantis vidaus degimo variklį ir integruotą pakartotinai įkraunamą energijos saugojimo sistemą, kad būtų efektyviau naudojami degalai ir automobilis nebūtų apribotas atstumo iki įkrovimo kolonėlės, kaip elektra varomi automobiliai, kurie naudoja baterijas, įkraunamas išorinių įkroviklių.

Hibridai yra švaresni ir ekonomiškesni nei įprastinės transporto priemonės, jų eksploatacinės išlaidos žemesnės, bet aukštesnė pardavimo kaina. Hibridines transporto priemones nėra sunkiau vairuoti, negu įprastinius automobilius: perjungimas iš vienos sistemos į kitą vyksta automatiškai, nereikalingas kibirkštinis uždegimas ir jos turi automatinę pavarų dėžę. „Toyota“ pirmąjį hibridinį automobilį pasaulyje – pirmos kartos „Prius“ – pristatė Japonijos rinkai 1997 metais, 1999 metais – „Honda“ išleido „Honda Insight“. Neseniai šios dvi gamintojos, taip pat „Ford“, „GM“, „Lexus“ ir „Peugeot“- „Citroen“ pristatė naujus hibridinius modelius. Iš pradžių hibridinės transporto priemonės sulaukė tik automobilistų dėmesio, bet dabartiniu metu jais susidomėjo ir pagrindinės žiniasklaidos priemonės. Daugelyje šalių galima gauti subsidijas įsigyjant hibridinius automobilius, o tai prisideda prie tokių automobilių populiarinimo ir netgi egzistuoja norinčiųjų ir laukiančiųjų eilės įsigyti kai kuriuos hibridinius modelius JAV ir Europoje. Tikėtina, kad hibridinės transporto priemonės įsitvirtins rinkoje artimiausiais metais ir išliks svarbia transporto technologija daugeliui metų. Dauguma apžvalgininkų
mano, kad 15-25 metus hibridiniai automobiliai egzistuos greta vandenilinių kuro elementų transporto priemonių, kurios dominuos ateityje. Šiuo metu daugiausia visos hibridinės transporto priemonės yra benzininės- elektrinės, tačiau automobilių gamintojai jau pradeda pristatyti ir efektyvesnius dyzelinius – elektrinius modelius. Gamintojai pirmumą teikia benzininiams – elektriniams modeliams, kadangi dyzeliniai varikliai brangesni, o tai padidina automobilio kainą.

Šiuolaikiniai masinės gamybos hibridiniai elektriniai automobiliai prailgina baterijos įkrovimą panaudodami variklį, kuris suka generatorių. Taip įkraunama baterija arba energija tiesiogiai teikiama į elektros variklius, varančius automobilį.

Hibridinis elektrinis automobilis padeda mažiau teršti orą, negu panašus įprastinis automobilis su vidaus degimo varikliu. Kaip ir minėjau, hibridiniai automobiliai dažniausiai būna dviejų kuro rūšių- dyzeliniai ir benzininiai, nors egzistuoja ir vandeniliniai, bei pneumatiniai.

Benzininiai varikliai yra naudojami daugelyje hibridinių variantų ir, tikriausiai, dominuos artimiausioje ateityje. Benzinas išgaunamas iš naftos ir yra pagrindiniai degalai, tačiau jį galima maišyti įvairiais santykiais su etanoliu, gaunamu iš atsinaujinančių energijos šaltinių. Kaip ir paprasti automobiliai hibridiniai gali naudoti iki 15 % bioetanolio.

Dyzeliniai hibridiniai automobiliai naudoja dyzelinius variklius energijai gauti. Dyzelinių automobilių taupumas kartu su hibridinėmis technologijomis gali gerokai padidinti nuvažiuotą atstumą. Šie varikliai daugiau naudojami sunkvežimiuose (sunkiasvoriuose mašinose) . Daugelis dyzelių gali naudoti 100 % biodyzeliną. Jiems gali būti visiškai nebereikalingi naftos kilmės degalai (tačiau mišiniai yra labiau paplitę, ir tebenaudojami tokie naftos produktai kaip tepalai). Dyzeliniai hibridiniai variantai pradėjo plisti komerciniame transporte (daugiausiai autobusuose).

Svarbūs hibridinio automobilio komponentai

„Regeneratyvinis stabdymas“– tai energijos susigrąžinimo mechanizmas, kuris ne tik stabdo transporto priemonę, bet ir užkrauna įmontuotas baterijas. Stabdant – elektros variklis dirba generatoriaus rėžimu. Kinetinė energija, kuri paprastuose automobiliuose sueikvojama stabdant, hibridiniame – paverčiama elektros energija, kuri automatiškai krauna akumuliatoriaus bateriją. Tai ypač naudinga važinėjant mieste, ar transporto kamščiuose, kur tenka dažnai stabdyti. Regeneratyvinis stabdymas dar labiau pakelia ir taip jau didelį automobilių su hibridine pavara efektyvumą.  

„Galios paskirstymo mechanizmas“– tai pavarų dėžė jungianti vidaus degimo variklį, generatorių ir elektrinį variklį. Šis įrenginys leidžia abiem varikliams dirbti nepriklausomai vienas nuo kito arba abiem kartu. Taip pat, taip yra suteikiama galimybė vidaus degimo varikliui sukti generatorių ir taip užkrauti baterijas, arba jei reikia, atiduoti galią ratams.

Generatorius- svarbus hibridinio automobilio komponentas, mechaninę vidaus degimo energiją paverčiantis elektrine energija, kuri gali būti naudojama elektros variklio, arba užkrauti baterijas. Kai kuriuose hibridiniuose modeliuose, naudojamas kaip vidaus degimo variklio užvedimo priemonė.

0 Comments

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *