IEC62196

Elektromobilių įkrovimo standartai yra reglamentuojami (IEC). 

Pagrindinis šiuo metu nauduojamas ES teritorijoje yra IEC62196 standartas. Jis reglamentuoja naudojamąs jungtis ir kabelius, o taip pat įkrovimo režimus.

Įkrovimo nuo kintamosios srovės tinklo laiko apskaičiavimui, daliname Jūsų elektromobilio akumuliatoriaus talpą iš įkrovimo prietaiso galingumo. Pavyzdžiui – 24 kW/h Nissan Leaf bateriją įkraunant 3,6 kW galingumo prietaiso pagalba, prireiks 24/3,6=6.66 valandų. 

Įkrovimo režimai ir kabeliai

Įkrovimo režimai yra apibriežti standartu IEC62196, kuris numato:

MODE1 – įkrovimas kintama srove nuo buitinio tinklo
MODE2 – įkrovimas kintama srove nuo buitinio tinklo su integruota į patį kabelį apsauga
MODE3 – įkrovimas nuo buitinio tinklo vienfaze arba trifaze srove, naudojant specialios paskirties jungtį, kur realizuota kontrolė ir apsauga. Jungtis gali buti rakinama.
MODE4 – įkrovimas nuolatine srove (greitas įkrovimas) Šiuolaikiniuose elektromobiliuose MODE1 režimas nenaudojamas, kadangi jis neužtikrina saugumo.
Režimas MODE2 – tai įkrovimas naudojant kabelį, kuriuo komplektuojamas kiekvienas serijines gamybos elektromobilis (mobile connector). Maksimali įkrovimo srovė nustatoma 16A ir yra ribojama paprastos buitinės rozetės pralaidumu. Rozeteje būtinas tvarkingas įžeminimas.