Sankabos keitimas

Sankabos keitimasSankabos keitimas sudėtingas darbas, reikalaujantis žinių. Sankaba yra vienas svarbiausiu automobilio dalių , jos paskirtis yra perduodi sukimo jėgą į automobilio ratus. Sankaba yra tarpinis elementas tarp variklio ir greičių dėžės. Nors sankaba susideda iš keliu daliu ir yra paprastas automobilio agregatas, ji turi daug ir įvairių gedimu.

Sankaba skirta trumpam laikui atjungti transmisiją nuo veikiančio variklio, ir po to sklandžiai juos sujungti. Transmisija atjungiama sustabdant automobilį arba perjungiant pavaras. Veikiantis variklis sklandžiai sujungiamas su transmisija, kad automobilis pradėtų važiuoti iš lėto, be trūkčiojimų. Sankaba sudaryta iš trijų pagrindinių dalių: varančiosios, varomosios ir valdymo pavaros. Varančioji sankabos dalis nuolat sujungta su variklio alkūninio veleno smagračiu  ir sukasi,  kai veikia variklis. Varomoji sankabos  dalis sujungta su pavarų dėže ir toliau  per varančiąją ašį  su  automobilio ratais.  Sujungus tarpusavyje   abi   šias   dalis,   variklis   suka   varančiuosius  ratus   ir automobilis rieda.

Sukamasis  judesys   nuo  varančiosios   sankabos   dalies  varomajai   gali  būti perduodamas dėl trinties jėgų tarp tarpusavyje suspaustų paviršių, hid­rauliniu būdu ir elektromagnetiniu principu. Automobiliuose plačiausiai yra paplitusios pirmojo tipo sankabos, vadinamos frikcinėmis. Sankabos pavara (valdymo mechanizmas) išjungia ir įjungia sankabą. Varančioji sankabos dalis sudaryta iš smagračio, sankabos gaubto ir prie jo pritvirtinto prispaudimo disko. Prispaudimo diskas sukasi kartu su sankabos gaubtu ir gali judėti ašine kryptimi (priartėti ir nutolti nuo jo). Tarp sankabos gaubto ir prispaudimo disko įdėta diafragminė spyruoklė nuolat stumia prispaudimo diską smagračio link. Varomasis sankabos diskas  (varomoji dalis) su antdėklais yra įstatytas tarp smagračio ir prispaudimo disko. Varomasis diskas yra sumontuotas ant pavarų dėžės varančiojo (pirminio) velenėlio  ir sukasi kartu su juo. Kai pavara išjungta, automobilis stovi vieloje. Įjungus pavarą, judesys nuo variklio per sankabą perduodamas pavarų dėžei ir toliau – varančiajai ašiai. Norint išjungti sankabą, reikia nuspausti diafragminė spyruoklę. Tuomet ji atitraukia prispaudimo diską  ir išlaisvina varomąjį diską – sukamasis judesys nuo variklio pavarų dėžei nebeperduodamas ir automobilis važiuoja iš inercijos arba sustoja. 

Sankabos keitimo kaina

Sankabos dalių bei sankabos keitimo kaina labai skiriasi skirtingiems automobilių modeliams, todėl jei norite sužinoti kiek sankabos keitimas kainuoja Jūsų automobiliui, būtinai paskambinkite mūsų autoserviso meistrams ir jie mielai jums pasakys tikslias kainas.

Sankabos keitimas, Smagračio keitimas. Pagrindiniai kokybiškų sankabų gamintojai yra LUK, VALEO, SACHS. Šių gamintojų sankabos montuojamos ir į naujus iš gamyklų išriedančius automobilius. Kartais klientai klausia, ar galima pakeisti tik vieną sankabos elementą pvz. sankabos diską ar diskatorių ar sankabos išminamąjį guolį? Atsakymas yra toks, jog jei vienas elementas sudilo, tai ir kiti sankabos elementai yra panašiai sudilę, todėl netrukus taip pat gali sugesti ir teks antrą kart mokėti už pavarų dėžės nuėmimą.

Dažausi sankabos gedimai

  • Sudilęs sankabos diskas – „buksuoja“ sankaba;
  • Trūkęs diskatorius;
  • Nesandarus arba „ūžiantis“ išminamas sankabos guolis;
  • Sukeliantis vibracijas arba visiškai pasidalijęs į dvi dalis dvimąsis smagratis;
  • Nesandarus pagrindinis sankabos cilindras;
  • Sankabos pedalo mechanizmo mechaniniai gedimai;
  • Trūkęs sankabos trosas

Sankabos gedimai

Sankabos keitimasJei nuspaudus sankabos pedalą pasigirsta garsas, dėl to veikiausiai kaltas išspaudžiamas guolis. Tiesa, prieš jį keičiant reikėtų įsitikinti, kad sankabos padėties įjungimo šakutė yra tinkamos padėties, kitaip ir naujas guolis ilgai nelaikys. Būna, kad išjungiama sankaba triukšmauja dėl didelio susidėvėjimo arba dėl lūžusių stipinų varomojo disko stebulėje. Stipinų susidėvėjimą ir lūžimą galima pastebėti tuose diskuose, kuriuose dažnai buvo keičiamos susidėvėjusios tarpinės. Sankaba gali triukšmauti ir dėl nelanksčios arba pasislinkusios iš vietos sankabos šakutės grąžinimo spyruoklės, sulūžusių arba susidėvėjusių sukimo virpesių slopintuvo detalių.

Kai sankaba visiškai neišsijungia, iškyla problemų perjungiant pavaras. Be to, šį veiksmą lydi džeržgiantis garsas. Yra ne viena tokios problemos priežastis. Galėjo būti laisvi varomojo disko laikikliai arba dėl netikusio remonto sulūžo jo tarpinės. Negalima atmesti ir suspaudžiančio arba varomojo disko susidėvėjimo, kurį lemia nešvarios praslystančios tarpinės. Be to, jei automobilio ilgai neeksploatuojate, varomasis diskas galėjo surūdyti. Sankaba tiesiog nespėja paskui didėjančias variklio apsukas. Automobilis lėtai įsibėgėja, o įkalnę įveikia taip, tarsi būtų netekęs kokios nors dalies. Jei procesą papildo specifinis degančių tarpinių kvapas, tai galima drąsiai teigti, kad varomasis sankabos diskas susidėvėjo ir jį būtina keisti. Iš rečiau pasitaikančių buksavimo priežasčių galima paminėti per daug tepalų smagratyje, varomajame ir suspaudžiančiajame diskuose, netaisyklingai sureguliuotą arba užsikertančią mechaninę pavarą, varomojo disko susidėvėjimą, dėl to jis prie smagračio liečiasi tik kraštais. Taip pat šie defektai gali pasireikšti tuo, kad automobilis pajudės ne tolygiai, o šoks iš vietos.

Turite klausimų? Reikalinga konsultacija?
Susisiekite su mumis ir mūsų specialistai mielai atsakys į visus iškilusius klausimus.