Akumuliatorių keitimas Akumuliatorių keitimas ir akumuliatorių pardavimas

Neužsiveda automobilis ? Reikalingas akumuliatorių keitimas arba pakrovimas. Carshelp autoservisas jums padės pasikeisti akumuliatorių. Automobiliuose naudojami rūgštiniai švino akumuliatoriai. Juos sudaro indas su elektrolitu ir dviem elektrodais.Didžniausią elektrodų medžiagos dalį sudaro švinas. Kai į elektrolitą panardinami du elektrodai, turintys savyje švino sulfato ir prie jų prijungiamas pakankamos įtampos šaltinis, per akumuliatorių teka srovė ir akumuliatorius įkraunamas. Jei prie įkrauto akumuliatoriaus elektrodų prijungsime apkrovą (varžą, lemputę ar kt.),srovė per akumuliatorių tekės priešinga kryptimi negu įkrovimo metu. Akumuliatorius bus energijos šaltiniu ir atiduos didesniąją dalį energijos, sunaudotos įkraunant. Įkrovimo ir iškrovimo metu akumuliatoriuje vyksta sudėtingi procesai.

Akumuliatoriaus priežiūra eksploatuojant

Šiuo metu labiausiai sekamas elektrolito lygis. Jei akumuliatorius priklauso mažai aptarnaujamųjų grupei, jo lygį užtenka tikrinti vieną kartą per metus, o paprastiems akumuliatoriams tai reikia daryti kas 2 500 km.Tačiau, blogai dirbant įtampos reguliatoriui ir per daug intensyviai kraunant akumuliatorių, elektrolito lygis gali nukristi greičiau. Jei akumuliatoriaus indas neįtrūkęs, vadinasi, išgaravo vanduo, todėl į akumuliatorių įpilama distiliuoto vandens.

Sezono pabaigoje akumuliatorių reikia įkrauti laboratorijoje, nes, dirbdamas automobilyje, jis būna įkrautas ne daugiau kaip 85 %. Įkrovimo srovė yra nominalaus dydžio. Įkrovimą baigiame, kai elektrolitas „verda“, o jo tankis nedidėja.

Akumuliatorių geriausia saugoti sausoje patalpoje, esant aplinkos temperatūrai nuo 0 iki -30  0C. Kai temperatūra neigiama, akumuliatoriuje sulėtėja žalingi cheminiai pakitimai (pvz., išsikrovimas), tačiau, jei temperatūra labai žema, gali suaižėti mastika, sutrūkinėti plastikas. Taip saugomi sausi akumuliatoriai, taip ir su elektrolitu. Jei akumuliatorius yra sausai įkrautas, jį taip leidžiama laikyti iki trejų metų. Atkreiptinas dėmesys, kad būtų tvarkingi hermetizavimo elementai. Jei akumuliatorius su elektrolitu – periodiškai reikia tikrinti tankį, ir kai jis sumažėja iki 1,23 g / cm3 – įkrauti.

Akumuliatorių eksploataciniai gedimai

Net ir geros kokybės akumuliatorių galima sugadinti jį blogai ekspoatuojant. Iš eksploatacinių gedimų pažymėtina didelis išsikrovimas bei sulfatacija. Įkrauto ir nenaudojamo akumuliatoriaus normalus išsikrovimo greitis yra tuomet, kai prarandama ne daugiau kaip 0,7 % talpos per parą. Kai išsikrovimas yra didesnis – akumuliatorius sugedęs. Pirmiausia tai įvyksta, kai nepaisoma švaros reikalavimų: nešvarus dangtis ar nešvarus elektrolitas. Dangtis gali būti aplietas elektrolitu, pilant jį į akumuliatorių, arba pasidengia mikroskopiniais lašeliais, kraunant akumuliatorių bateriją, kai kamščiai buvo išsukti. Kadangi elektrolitas yra geras laidininkas, dangčio paviršiumi tarp akumuliatorių baterijos gnybtų teka žymi išsikrovimo srovė. Dėl to paruošto darbui akumuliatoriaus dangtį reikia gerai nuplauti paprastu vandeniu ir sausai nušluostyti.

Elektrolitas būna nešvarus, jei jame yra medžiagų, pagreitinančių akumuliatoriaus išsikrovimą. Labiausiai kenkia metalai, pavyzdžiui varis ir geležis. Akumuliatorių įkraunant, šios priemaišos plokštelėse sudaro mikroskopines grandis. Nustojus krauti, per jas teka srovė, naudojama įkrauto akumuliatoriaus energija, ir jis išsikrauna. Priemaišos į elektrolitą pakliūva naudojant nešvarius komponentus (vandenį bei sieros rūgštį) jo gamybai, taip pat elektrodų medžiagų priemaišos. Jas galima pašalinti stipriai iškraunant akumuliatorių ir pakeičiant elektrolitą. Iškrovimo metu minėtosios metalų priemaišos pereina į elektrolitą.

Akumuliatoriaus išsikrovimas gali padidėti ir kitų priežasčių, kaip antai: dėl akumuliatoriaus dugne susikaupusios aktyviosios masės dumblo, skyrikliuose atsiradusių jungčių ir kt.

Didelis išsikrovimas glaudžiai susijęs su antruoju gedimu – sulfatacija. Ji vyksta iškrautame akumuliatoriuje, kai plokštelėse yra švino sulfatas. To pasekoje reikalingas Akumuliatorių keitimas. CarsHelp autoservisas padės pakeisti akumuliatorių.

Kaip matome, akumuliatoriaus plokštelėse, kuris greitai išsikrauna, visuomet bus daugiau iškrauto akumuliatoriaus aktyviosios masės – švino sulfato negu įkrautame. Švino sulfatas tirpsta elektrolite tol, kol šis prisisotina. Temperatūrai nukritus, švino sulfatas nusėda ant plokštelių kristalų pavidalu. Jis padengia jų paviršių, užkemša aktyviosios masės poras. Elektrolitas negali pasiekti nesulfatuotų aktyviosios masės sluoksnių. Labai padidėja akumuliatoriaus vidaus varža. Jis pasidaro netinkamas sukti starteriui.

Akumuliatoriaus sulfatacija būna intensyvesnė esant aukštesnei elektrolito temperatūrai, didesniam tankiui. Plokštelės sulfatuojasi, kai pažemėja elektrolito lygis ir šlapias plokšteles veikia oras. Nors yra metodų sulfatacijai sumažinti, tačiau jie neefektyvūs ir praktiškai sulfatacijos panaikinti negalima.

Esant dideliam išsikrovimui, susidaro palankesnės sąlygos ir kitiems gedimams vystytis, pavyzdžiui, teigiamųjų plokštelių tinkliukui irti.

Turite klausimų? Reikalinga konsultacija?
Susisiekite su mumis ir mūsų specialistai mielai atsakys į visus iškilusius klausimus.

Registruotis internetu info@carshelp.lt +370 630 85627

Dėkojame, kad domitės mūsų paslaugomis !