Variklio galvutės remontas ir diagnostika su garantija
Labai dažnas automobilių variklių gedimas yra variklio galvutės defektas to pasekoje reikalingas variklio galvutės remontas. Galvutės defektai atsiranda dėl įvairių priežasčių.
Cilindrų galvutė iš viršaus uždengia vieną arba keletą cilindrų ir joje yra dalis degimo kameros. Ji yra sudėtingos formos liejinys, nes joje įtaisyti įsiurbimo ir išmetimo kanalai, aušinimo ertmės, purkštuvai arba purkštukai, uždegimo arba kaitinimo žvakės, o dažnai ir dauguma dujų skirstymo mechanizmo detalių (skirstymo velenas, vožtuvai, vožtuvų spyruoklės, svirtelės, stūmikliai).
Cilindrų galvutė prie cilindrų bloko tvirtinama varžtais arba sujungiama smeigėmis, įsuktomis į cilindrų bloką arba karterį.
Cilindrų galvučių tipai
Cilindrų galvutėje yra įtaisytas dujų skirstymo mechanizmas. Atsižvelgiant į dujų skirstymo velenėlio įtaisymo vietą, keičiasi tuo pačiu ir cilindro galvutės konstrukcija (žvakių, vožtuvų, purkštukų išdėstymas, vožtuvų skaičius, degimo kameros forma).
* OHC – dujų skirstymo velenas virš cilindrų galvutės.
* DOHC – dujų skirstymo velenas virš cilindrų galvutės;
* OHV – vožtuvai virš galvutės, o dujų skirstymo velenėlis įstatytas cilindrų bloke.
* CIH – dujų skirstymo velenėlis cilindrų galvutėje.
Cilindrų galvutės aušinimas
Mažinant šilumines apkrovas, cilindrų galvutėje padaroma aušinimo angų sistema, kuria tekantis aušinamasis skystis reguliuoja temperatūrą. Angos sutampa su cilindrų bloke esančiomis angomis. Cilindrų galvutė turi būti gerai aušinama, nes degimo metu ją veikia aukštos temperatūros. Perkaitinus reikalingas variklio galvutės remontas ir aušinimo sistemos diagnostika. Į skysčiu aušinamų variklių galvutę aušinimo skystis tiekiamas iš cilindrų bloko pro cilindrų galvutės tarpiklį. Aušinimo skystis patenka i cilindrų galvutę ant vožtuvų lizdų pertvarų įvorių ir jas aušina.
Oru aušinamos galvutės liejamos su specialiomis aušinimo briaunomis iš aliuminio lydinių.